För att ansöka och bli en Cisco Network Academy
Steg 1 Ansökan
Klicka här för att ansöka om att bli en Cisco Academy. Efter du fyllt i och skickat din ansökan kommer du att få ett mail som din ansökan.
efter det behöver du:
Steg 2 Acceptera avtal
1. Logga in på NetAcad
2. Klicka på den gröna NetAcad-rutan
3. Du kommer nu till den uppdaterade vyn
4. Under Managing, klicka på ASC Relations
5. Klicka på Manage agreements
6. Här kan du godkänna avtal
Steg 3 Välja Stockholm Education Administration/Fredrika Bremer som ASC
1. Under Managing, klicka på ASC relationship
2. Klicka på Find ASC
3. Klicka sedan på Find an ASC
4. I sökrutan, ange Stockholm Education Administration/Fredrika Bremer
6. Klicka på OK
5. En förfrågan kommer nu att skickas till ansvarig på ASC
För att få en avsnittsindelning se klippet på youtube.
Vi har skapat test-classrooms med ITS- och Adobekurser för lärare att öva och testa det som är relevant för dem.
Här kommer ni åt utbildningsmaterialet och övningsproven.
https://www.gmetrix.net/Login.aspx
Inloggningsuppgifter:
Anv: ntig.skolnamn (ex. ntig.umea)
Lösen: gmetrix
1. Du och eleverna måste skapa konto på certiport.com (använd privat email)
2. Be certifieringsansvarige på er skola eller mig att skapa ett konto på gmetrix (https://gmetrix.net/)
3. Skapa ett classroom i gmetrix och bjud in elever. Se en enkel tutorial om hur du skapar ett Classroom till eleverna
4. Boka certifieringstillfälle på certiport.com.information för administratörer och proctors. Information för elever,
5. Dela compass fil med eleverna i god tid innan certifierings tillfället.
6. Kör certifieringstillfället.
Ring mig på 0703629217
Validering av kunskaper.
Ökat självförtroende
Förbättrade ämnesprestationer
Ökad trovärdighet
Ökat anseende från framtida arbetskamrater
Ett stort försprång på arbetsmarknaden
Jag arbetar på NTI Gymnasiet i Helsingborg och där jag även är programansvarig för IT-programmet. Som central förstelärare inom IT arbetar jag för att utveckla IT-programmet och att identifiera IT-programmets spetskurser. Har ni några frågor kring certifieringar Så är det bara att kontakta mig:
ehab.rada@ntig.se