Förra årets träffar
Vi hade en praktisk workshop i AI, vi lärde oss hur man använder chatGPT djupare. Hur vi lärare kan utnyttja AI, samt såg över ett gemensamt AI-manifest.
Vi pratade om vad mitt uppdrag som central förstelärare innebär iår.
Hur vi ligger till med Green Tech Challenge och EU Code Week samt ett stort fokus på AI
Vi diskuterade gemensamt hur vi använder AI, vad vi vill använda det till etc. I ett formulär fick alla svara på hur vi ska jobba med AI på NTI Gymnasiet, där var konsensus tydligt att vi tycker AI är viktigt och att vi ska fokusera på att lära eleverna och lärare dessa verktyg!